Snel en flexibel Duits voor bedrijven - Zakelijk Duits

Zakelijk Duits Duits voor bedrijven

Duits voor bedrijven

Zakelijk duits of Duits voor bedrijven heb je nodig als je met je met je bedrijf, producten of services naar Duitsland, Zwitserland of Oostenrijk wilt. Naast oog voor specifieke begrippen en jargon, kijken we ook naar do’s en don’ts bij het zaken doen met Duitse, Oostenrijkse of Zwitserse zakenrelaties.

Doe je een reguliere cursus dan leer je ook wel wat over zaken doen in Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland. Maar je ook van alles over reizen, sport en/of cultuur. Heel erg leuk en handig voor algemene taalontwikkeling. Maar je wilt vooral zakelijk kunnen spreken met Duitse klanten of Zwitserse partners! Dan wil je over je, je eigen producten of services presenteren en een duidelijke mail kunnen schrijven, in plaats van de weg kunnen vragen naar het museum. 

We weten dat ondernemers, managers en service of sales medewerkers aangepaste wensen hebben als het gaat om Duits leren. Het gaat vaak om de sales, en/of de eigenaar / directeur zelf. Of het gaat om de klantenservice medewerkers de Duitstalige klanten beter te willen helpen. Daarnaast dienen de lessen aangepast te worden aan tijden van het bedrijf of de agenda van de eigenaar of directeur.

Zakelijk Duits

Bij Aprendi maken we een aangepast programma aan de hand van de behoeften en de wensen.Vaak gaan we in op de Duitse cultuur van zakendoen en specifiek het vakjargon van jouw branche en industrie. We houden een intake om de situatie en doelen te begrijpen. We verwerken jouw industrie vakjargon in de lessen en materialen. Zo zijn de lessen leuk en relevant en gaat het leren sneller. 

Privé-
Duo lessen
In-company groepslessen

Het is mogelijk privélessen te nemen, duolessen (privélessen voor twee) maar ook incompany groepslessen voor bijvoorbeeld de hele sales of service afdeling.

We kunnen eigen groepen maken samengesteld uit medewerkers uit jouw bedrijf.

Bij het intakegesprek gaan we in op de specifieke eisen en eventuele vaktermen in jouw branche:

 

  • Waarom is Duits leren bij jouw bedrijf zo belangrijk? 
  • Doe je een cursus Duits omdat je binnenkort op een beurs in Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland staat of omdat je bijv. account manager bent en veel te maken hebt met Duitstalige klanten? 
  • Zit je in de landbouwvoertuigen of in de FMCG?

Dat maakt qua woordenschat natuurlijk nogal uit als het gaat om Duits leren.

De online cursussen Duits zijn alleen bedoeld voor Nederlandstaligen medewerkers.

 

Professionals die we onder andere hebben begeleid en geholpen met hun zakelijk Duits:

  • Directeuren en eigenaren van bedrijven
  • Journalisten
  • Piloten, Stewards en stewardessen
  • Sales Managers en medewerkers
  • Service medewerkers

Neem telefonisch contact op:

NL:  +31 (0)6 18 14 84 21

DE: +49 (0)173 311 0790

Internationalisatie strategie tot vertalingen

Naast zakeijk Duits ondersteunt het moederbedrijf van Aprendi – Reichweite GmbH – bedrijven met:

  • Internationalisering strategie (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland).
  • Vertalingen van Websites en marketing en sales materialen.
  • Eerste marketing en sales acties.

REFERENTIES: ZE VOELEN ONS ZO GOED AAN!

De LCG heeft succesvol haar activiteiten uitgebreid naar Duitsland. LCG mede-oprichter Eppo Kuipers wilde zelf zijn Duits verbeteren om sales gesprekken te kunnen voeren. Eppo zijn Duits was, als geboren Nijmeger, al behoorlijk sterk. Maar 20 jaar na de middelbare school toch best weggezakt. Daarnaast heeft Aprendi de website en alle sales materialen vertaald. De sales pitches gebruikten we ook tijdens de lessen met Eppo. Dit maakte het nog relevanter voor hem om te oefenen. 
Robert woonde al 1,5 jaar in Berlijn en maakte stappen binnen Cardmarket. Zijn Duits was beperkt tot beleefd iets bestellen. Maar bij zijn promotie tot manager was echt goed Duits toch absoluut noodzakelijk. Robert moest veel mails schrijven en beantwoorden en de management meetings in het Duits kunnen voeren. Hij heeft een half jaar lang 2x per week privélessen genomen (betaald door Cardmarket) wat voldoende was om hem op het juiste niveau te krijgen.
Directeur Miranca van der Tol en haar head of sales Femke hadden een heel verschillend niveau Duits toen ze met Volgjewoning Duits wilden veroveren. Bij beide ging het erom hun Duits te verbeteren om sales gesprekken zelfstandig in het Duits te kunnen voeren. Belangrijk was ook de vakjargon onder de knie te krijgen. Ze hebben beide 8 maanden regelmatig Duitse privélessen genomen. Vanuit Aprendi konden we ook introducties bij mogelijke klanten doen waardoor ze al lerend toch ook echt konden oefenen.
Hit Enter to search or Esc key to close
Hit Enter to search or Esc key to close